Mastering

Bert Olke



Siehe Referenzen






















Audio Mastering für CD, Audiofile oder Vinyl Premastering

 

Audiodaten für optimales Mastering vorbereiten

 

(english version below)

 

Prepare your audio data for optimal mastering

 


Einfaches (Pre-) Mastering:

Überspielung, Track-IDs setzen, CD Text, LC, ISRC, Barcode, erstellen eines
pressfertigen Masters nach Red- Book Standard

 

Erweitertes Mastering:

 

Fades, Normalisierung, Dithering, incl. Premastering


Komplett Mastering:


Klangoptimierung (EQing, Kompression, Limiting, etc.) Pegelanpassung,
inkl. erweitertes Mastering. Pro Track ist jeweils ein klanglicher oder dynamischer
Änderungswunsch im Preis enthalten.

Ich arbeite mit aktuellster Software: Steinberg WavLab, Nuendo, UAD Card, RME Soundcard. Unser Regieraum ist für Audio Mastering klanglich optimiert.


Bei gesamten CDs oder Vinyls Preis auf Anfrage:

mastering@gl-audio.de

Auf Wunsch schicken wir Ihnen auch gerne ganz unverbindlich ein Testmastering
zu damit Sie sich von unserer Qualität überzeugen können.

 

Auslieferung der gemasterten Audio-CD erfolgt nach Bezahlung auf CD-R in
zweifacher Ausführung als Audio- und Daten CD auf speziellen Rohlingen, als Audio Daten oder als DDP Datei. Auf Wunsch liefern wir auch 24 bit Dateien an.

 

Audiodaten für optimales Mastering vorbereiten:

 

Das Grundmaterial des Titels sollte möglichst ohne Summenbearbeitung sein, also wenn möglich keine Limiter, Kompressoren oder Eqs etc. im Masterkanal nutzen, es sei denn das diese den Klangcharakter so verändern das dadurch ein gewünschter Sound entsteht. In dem Fall natürlich unbedingt drinnen lassen da meine Kompressoreinstellung ziemlich sicher von Euren klanglich abweichen würde. Die Kompressoreinstellungen dann aber bitte so dezent wie möglich einstellen, allerdings sollten dabei dann alle Limiter (auch die im Kompressor) ausgeschaltet sein. Dieses dann bitte extra dokumentieren.

 

Optimaler Pegel wäre -6dB Headroom, hauptsache dabei ist allerdings das der Pegel im Minus Bereich liegt also theoretisch würde auch -0.1dB funktionieren, dies wäre allerdings suboptimal. Ihr solltet mir Eure Dateien möglichst als Wav files (44, 48 oder 96 Khz.) in 24 bit oder 32 bit float anliefern, aif und aiff Dateien wären natürlich auch o.k., sind aber wegen den Metadaten nicht optimalst und ich würde sie dann eh wandeln.

 

Die Reihenfolge der Tracks sollte bei Abgabe bekannt sein, bitte die Dateien dementsprechend benennen. Für die Metadaten benötige ich alle Infos die Du gerne in den Audiofiles haben möchtet, die wichtigsten wären: Artist Name, Album Name, Komponist und falls vorhanden: ISRC Code, Cover als jpg, Labelname und evtl. auch die URL vom Label und vom Musiker.

 




Mastering Beispiele von Bert Olke,
Unmastered / Mastered bei gleichem Pegel (-0.3db)
please skip:



Mastering Examples (Unmastered Mastered with same peak)

 

 

 

english:

 

Audio mastering for CD, audio files or vinyl premastering:

 

Simple (pre-) mastering:

 

transfering, setting track IDs, CD text, LC, ISRC, barcode, creating a press-ready master according to the Red Book standard

 

Advanced mastering:

 

fades, Normalization, dithering, including premastering

 

Complete mastering:

 

sound optimization (EQing, compression, limiting, etc.) level adjustment, including advanced mastering.

 

One tonal or dynamic change request per track is included in the price.

 

I work with the latest software: Steinberg WavLab, Nuendo, UAD Card, RME Soundcard. Our control room is tonally optimized for audio mastering.

 

For entire CDs or vinyls price on request:

 

mastering@gl-audio.de

 

Upon request, we will be happy to send you a test mastering without obligation so that you can convince yourself of our quality.

Delivery of the mastered audio CD takes place after payment on CD-R in duplicate as audio and data CD on special blanks, as data files or as a DDP file. On request, we can also deliver 24 bit files.

 

 

Prepare your audio data for optimal mastering:

 

The basic material of the title should be without sums processing if possible, not use limiter, compressors or EQs etc. in the master channel, unless they change the sound character in such a way that a desired sound is created. In that case, of course, leave it inside because my compressor setting would almost certainly differ from yours in terms of sound. Please adjust the compressor settings as discreetly as possible, but all limiters (including those in the compressor) should then be switched off. Please document this separately.

 

The optimal level for mastering would be -6dB headroom, but the main thing is that the level is in the minus range, so theoretically -0.1dB would also work but this would be suboptimal. You should deliver your files to me as wav files (44, 48 or 96 Khz.) In 24 bit or 32 bit float, aif and aiff files would of course also be ok, but because of the metadata they are not optimal and I would convert them anyway.

 

The order of the tracks should be known when they are handed in, please name the files accordingly. For the metadata I need all the information that you would like to have in the audio files, the most important of which are: artist name, album name, composer, and if available: ISRC code, cover as jpg, label name and possibly the URL of the label and the musician.


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